Mariska néni és a disznó ablakbeépítők


Az elmúlt években sok panasz érkezett nyílászárók beépítésével kapcsolatban a fogyasztóvédőkhöz. Mindez abból következik, hogy a könnyen megszerezhető pénz érdekében összeállnak emberek és olyan vállalkozásba kezdenek, amihez nem vagy csak keveset értenek!


Csak szaküzletben vásároljon nyílászárót és ott rendelje meg a szolgáltatást!

Ha megengedik, egy történetet szeretnék elmesélni. A sztori és a benne szereplők valós személyek. Mindez az elmúlt hónapban történt meg egy faluban és mindenkinek ajánlom, hogy nyílászáró vásárlás után gondolja meg, kivel szeretné az ablakokat beépíttetni.

Budapesten kezdődött minden. Egy hölgy az édesanyjával érkezett meg rákospalotai szaküzletünkbe. Nem sokat, csupán egy darab műanyag ablakot kívántak vásárolni. Az idősebbik néni lesz történetünk egyik főszereplője, akit a falu csak Mariska néninek ismer. A többi személy kiléte szinte virtuális, mert bár valódi hús vér emberekről van szó, a történet végéig nem kerültek elő.

Nos, Mariska néni megrendelte a félretett nyugdíjából a nyílászárót, de beépítést nem kért, mert a faluban vannak szakemberek, akik vállalnak beépítést és kőműves munkát. Nincs probléma ezzel, mert van, amikor tényleg csak a terméket vásárolják meg nálunk és a beépítést az aktuális kőművesre, festőre vagy ténylegesen nyílászáró beépítő szakemberre bízzák, aki már a felújításban egyébként is részt vesz!

(Zárójelben jegyzem meg, hogy sok esetben kérnek szakembereinktől felmérést, de már beépítést nem, mert a „szomszéd Józsi bácsi" építi be! Apropó: Ha már ő építi be az ablakot, miért is nem méri fel a nyílásokat?)

No, de térjünk vissza a történethez. A nyílászáró a leadott méretek alapján megrendelésre került. Sem redőny, sem szúnyogháló nem lett rendelve a termék mellé, csupán egy belső és egy külső könyöklő.

Telt az idő, mint ahogy ez lenni szokott és a nyílászáró határidőre megérkezett. Mariska néni kifizette a terméket és boldog tulajdonosa lett egy Kömmerling Euro Futur Classic 70-es ablaknak.

Annyit érdemes tudni az ablakról, hogy egy kétszárnyú ablakról van szó, melynek a bal oldala 60 cm bukó és nyíló, míg a váltószárny 90 cm nyíló. Az ablak aljára pedig egy 7 légkamrás párkányfogadót szereltünk. Ez azért kell, hogy a könyöklőt szépen az ablak alá lehessen csúsztatni!

ablak-beepites-kontar-modra-7
A beépítés helyszíne

És most kezdjenek kapaszkodni a szék karfájába vagy abba, ami a közvetlen közelükbe van, mert most jön a káprázat!

Mariska néni egy hét elteltével visszajött, hogy valami gond lehet, mert a megrendelt méretű ablaknál bizony mi kisebb ablakot adtunk! Az ablak állítólag alacsonyabb!

Megnéztük az aláírt megrendelőt és a méret bizony annyi volt, amennyinek lennie kellett! A méreteket Mariska néni adta meg. Javasoltuk, hogy a tetejére építsenek egy toktoldót és nem lesz így gond! Átadtuk (plusz költség ellenében) a toldót és Mariska néni már vitte is haza.

Lássanak csodát 3 nap elteltével Mariska néni már telefonált is, hogy a beépített ablak nem jó! Nem lehet az ablak szárnyán többet állítani és állandóan súrolja a bukó-nyíló szárny a tokot! Már azt is otthon vette észre, hogy nem azt a nyitásirányt adtuk, amit ő kért! Bukóra pedig abszolút nem lehet az ablakot állítani és a kilincset sem lehet jó pozícióba állítani! Teljesen fel volt háborodva, hogy a pénzéért mi félrevezettük és ráadásul be is csaptuk!

Kértük, hogy hozza vissza az ablakot, hogy megnézzük. A néni közölte, hogy be van építve és nem lehet onnan már kivenni!

Kértük, hogy írásban küldje el a panaszát képek mellékletével!

Mariska néni hivatkozva arra, hogy neki se számítógépe, se fényképezője nincs, menjünk ki és nézzük meg az ablakot!

Kollégánk természetesen kiment a helyszínre és olyat látott, amit még ember nem látott!

ablak-beepites-kontar-modra-1
Mariska néni és a Kömmerling ablak

Minden beépítésről kérjünk számlát!

Nézzük a káprázatos munkát képekkel mellékleve:

Mariska nénitől kértük a számlát, hogy mutassa meg, amit a beépítők állítottak ki! A néni nem tudott ilyet mutatni, így megkérdeztük, hogy ki építette be a nyílászárót, Mariska néni nagy megdöbbenésünkre a következőt mondta: A Miska és a Gyuszi építette be.

Megkérdeztük, hogy mi a foglalkozása a két „ szakembernek", mire a válasz döbbenet volt: az egyik hentes, míg a másik lakatos szakember!

ablak-beepites-kontar-modra-6
Tehát szakember építette be! Igaz nem nyílászáró beépítő szakember!

Hibás beépítésből eredő kárárokért nem a gyártó a felelős!

Fontos tudni, hogy a beépítésből eredő hibáért nem a gyártó a felelős, hanem a beépítést végző cég!

Ha nincs számlánk a beépítésről, úgy nehéz bizonyítani, hogy szakember építette be! A gyártó szinte rögtön azzal kezdi, hogy kéri a számlát a beépítésről.

Ne kalandozzunk el helyszíntől, hanem nézzük a „ disznóvágás" műveleteit.

A fejjel lefele beépített ablak, mint látványosság

ablak-beepites-kontar-modra-5
A szakik fejjel lefele is hibátlanul olvasnak!

Rögtön látszódott az a tény, hogy az ablak fejjel lefele van beépítve! Ha analfabéták is vagyunk a beépítés területén, azért látható, hogy a Kömmerling felirat fejjel lefele van! Az ablakhoz ha nem is értettek a beépítők (csak a karajhoz és a hegesztéshez), de nem volt furcsa számukra ez a szemnek is feltűnő dolog?

ablak-beepites-kontar-modra-3
Az ablakszárny ráemelő funkció így nem ér semmit!

Kilincs a nyíló szárny fele néz!

Ember nem látott így kilincset feltenni! Minden esetben a zárt állapotban a kilincs lefele néz az ablakon, míg nyitott állapotban jobbra vízszintesen és bukó funkcióban felfele!

Ne is csodálkozzunk, ha a bukó funkció nem működik és az ablakszárny nyitáskor súrolja a tokot!

ablak-beepites-kontar-modra-4
Vajon miért nem működik jól a bukó funkció?

Leszerelt párkányfogadó

Mariska néni ekkor jött rá, hogy akiket megbízott beépítéssel, azok kontárok voltak! Az ablak nem volt kisebb, (Valami jót is műveltek a szakik) hanem a párkányfogadót leszerelték az ablak aljáról, mert fogalmuk sem volt róla, mi is lehet az! Ráadásul azt sem értették, hogy miért van az ablak tetején ez a szerkezet! Mint tudjuk a párkányfogadó segíti a könyöklőnk helyes illeszkedését az ablakunkkal.

Ne engedjék félrevezettetni magukat!

A történet sajnos nem egyedi, mert van rá precedens, hogy a beépítés nem úgy történt, ahogy eltervezték. Sajnos az is megtörténik, hogy egy kontár beépítő még el is hiteti az ügyféllel, hogy az ablak a rossz és nem ő, mint szakember!

Tudják az a legkellemetlenebb az egészben, hogy a szaküzletbe beérkező, teljesen félrevezettet ügyfél, a többi vásárló előtt adja tudtunkra, hogy a nyílászáró nem jó és be lett csapva. Tudják, milyen kárt okozhat ez egy cégnek? Természetesen azok a vevők, akik a szaküzletben voltak abban a pillanatban, nos ők már a következő pillanatban nem lesznek tájékoztatva arról, hogy bizony az ablak tökéletes csupán a beépítés volt szakszerűtlen!

Termékgarancia minden esetben él!

A panaszos ablakról, ajtóról minden esetben készüljön fénykép és egy probléma leírás. Ezt bejelentve minden cég ki fogja vizsgálni az ügyet! Nem kell egyből indulattal kezelni az problémát, mert a végén minden meg lesz oldva! Ha az önök beépítője hibázik annak a megoldásában is segítünk, ha pedig tényleg az ablakkal van gond akkor viszont a gyártó old meg mindent! Az arányok azt mutatják, hogy 99% a beépítés, míg 1% a gyártói hiba!

A gyártó a hibás terméket kimegy megtekinteni, amennyiben a leírás és a fénykép nem győzte meg! Helyszíni szemlén a gyártó a beépítő felelősségét állapítja meg, úgy még a kiszállás költségeit is kérheti a kár bejelentőjétől!

Tehát mindenkinek felhívom a figyelmét arra, hogy olyan szakembert válasszon, aki számlát ad a beépítésről és pontosan elmagyarázza beépítést követően, hogyan is működik az ablak!

Hegedűs Zoltán

Üzletvezető - XV. kerület


Kérjen ajánlatot! Hihetetlen kedvezményekkel és akciókkal várjuk...